duminică, 2 iunie 2013

POPOR VITEAZ- NE STIU PRIETENII DUSMANI


-I-     

FRATILOR,
M-am bazat pe bunul simt
Si-am gresit, voi recunoaste
N-am venit in sat ca Print
Cu avere si cu oaste.
          Dar cum va e cu putinta
          Sa-ntrebati ce-am cautat?!
M-a chemat Marea Dorinta
De-a face ceva in sat -
Locu’n care m-am nascut
Casa-n care am crescut
Si-am vazut lumina zilei,
Batrani ce i-am cunoscut
Azi bolnavi,la mana milei
Celor instariti prin furt.
Sesul din spatele casei,
Garla cu corul de broaste,
Dealu’ cu-abruptele-i coaste,
Gradina cu pomi si flori,
Serile cu sezatori,
Cantece de Mos Ajun,
Sticlele cu-un  ros vin bun,
Horele cu dansatori,
Chiuituri de feciori
Tintind fetele frumoase
Ce se lasau invartite
Sub o muzica vioaie
Pana cadeau fericite
In a lor  brate  vanjoase,
Sau urari de voie buna,
Ce tineau sa si le spuna
Fiecare  la plecare,
Cate doi pe-alta carare
Langa scena-ntr-o copaie
Strans-au  destule  parale
Sa le dea la cantareti
Sa vina si-n alte dati
…………………………….
La  sfarsit larma se-nmoaie
Si  am  liniste-n odaie
Prin plecarea tuturor
Sub latratul cainilor.
          Ce m-au mai atras incoace?
          Cine-I de la sat cunoaste.
 
M-au atras sfintele moaste
Ale scumpilor parinti
Sa fac satul a renaste
Si sa-l scap de umilinti.
 
Oare ce v-a  indemnat
Sa-ntrebati ce-am cautat
In saracul meu drag sat?
Cu-astfel de-ntrebari mi-e teama
Si prudent, voi tine seama
Daca-ar mai avea vreun rost
Sa mai fac si altceva         
 
M-oi retrage linistit
Cu  COMOARA ce-am venit
Punand-o la adapost
Oferind-o cu tot dragul
Celor ce-mi vor trece pragul (!)
 
                         -II-                                           
     Gandind la sustinerea candidaturii depuse de venerabilul poet-nationalistul VADIM TUDOR  la PRESEDINTIA ROMANIEI.

DRAGILOR,
 
Mi-ati frant inima-ntr-o clipa
M-ati zdrobit cum nici dusmanii
N-ar fi reusit in pripa
Sa-mi smulga pe loc toti anii.
 
Ce-am ramas,privind in urma?
Pulbere de aur fin
Aruncata peste-o turma,
Care-n vaete si chin
Ma tot cauta prin tarna,
Vrand acum sa-I apartin.
M-or zari ducand spre stele
Visul lor de nemurire.
Atunci meritele mele
Dobandi-vor pretuire (!)
          Vor avea de ce fi mandri
          Cand, ratacitor prin codri,
          In lupta cu hoti si fiare,
          M-oi ‘nalta iarasi spre Soare.
          Le voi scrie-n poezii
          De iubire ,neam si Tara
          Sa nu uite-a lor copii
          Cine-am fost si vom fi iara.
 
Veniti tinere mladite,voi feciori,neam de romani,
          Sa cunoasteti Tara voastra.Voi aici sunteti stapani!
          Cine-ncearca sa rastoarne sacra voastra mostenire
          De la Stefan si Mihai, va pieri fara de stire,
Haituit va fi  si-n Rai!
 
          Noi suntem un bot de aur.Ne-a lasat Domnul sa fim
          Brav popor,al lumii faur.Grabnic insa sa iesim
          Prin credinta si unire,Pace-n lume sa vestim.
Sa-nnaltam,smeriti spre Domnul, gand curat de multumire,
C-am zarit in noi pe Omul,cel croit cu-a lui iubire.                          
Si-am aflat ca-n mintea noastra zace-o mare de vointa
Prin gand bun sadit cu grija si aleasa pocainta,
Sa ne aparam de rele, de necaz si suferinta.
 
Toate versurile mele il slavesc cum se cuvine
Dumnezeu e-n toate cele.Lumea, Lui sa I se-nchine !
 
-III-
 
Frati romani, noi astazi vrem
Din cenusa sa renastem
Si-ar fi timpul,caci putem
Domn viteaz san ne alegem.
 
Popor roman, e-aproape-un veac
De cand tot umbli asa pribeag.
Ti-ai risipit in van averea.
Aduna-te din nou sub steag,
Sub tricolor i-ati ,TU, puterea
Si cata-ti brav conducator.
Sa afle iarasi toata lumea
C-am fost un neam biruitor.
Si persii ne-au calcat candva,
Romanii,turcii,grecii,rusii-
Ne-au fost calai,le-am fost supusii
Da’n chip mestesugit,numai de noi stiut
La timp i-am potolit.
 
Le-am dat sa bea,
De-au oboist .
Le-am  dat si aur si argint,
Le-am dat si prunci de i-au slujit,
DAR NU NE-AM INROBIT !
Din vatra casei n-am fugit,
Incet,i-am izgonit !!
 
Sa-si aminteasca,daca vor,
Nu numai turcii,ci chiar si rusii
Cand ne-au impus la Legea lor,
Ne-am protapit in pragul usii,
Le-am platit biruri inzecit,
Dar nu ne-am inrobit !
Si zid ne-a fost mereu Credinta
Prin Ea n-a putut trece nimenea.
In timp de pace ori razboi,
Rabdat-am umilinti,nevoi,                                                           
Dar numeni nu ne-anvins pe noi.
 
POPOR VITEAZ- ne stiu prietenii dusmani.
Si nu cuteza-a-ne-nfrunta.
Aici suntem de mii de ani
Cu toti in Pace vrem a sta.
 
Feresca Sfantul
          Sa mai patrunda-n batatura
          Vreun hraparet,vreo secatura,
          Sa ne incalce cumva pragul (!)
 
          NOI nu-i vom pune pumn’-n gura,
          L-om omeni ,ca-asa ni-i datul
          De-I insetat,
                   I-om da si lui de bautura,
          De e flamand,
                   I-om oferi bucate-alese
          De gandu-i Rau nicicum ne pese
 
          Dar de ne-o vrea calca-n picioare STEAGUL,
          Mai bine sa se duca….
          Va ramanea far’un picior,Natangul.
          Unu’ i-l lasam,  sa fuga,
          Sa afle ce-a patit SI-UN ALTUL !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu